Mayon vulkaan

12 mei 2009 - Legaspi, Filipijnen

Vanochtend samen met een gids 'Jeff' de Mayon vulkaan beklommen tot aan het eerste niveau. Het is een hele tocht van zeker een uur naar boven over rotsen en door de bush. Sommige stukken zijn behoorlijk gevaarlijk, een misstap en je ligt beneden in het ravijn. Ik slipte wel een paar keer weg, maar gelukkig zonder ernstige gevolgen. Hoe hoger je kimt hoe mooier het uitzicht over de kust en Legazpi natuurlijk wordt. Mijn benen kregen het zwaar te verduren dat kan ik je wel zeggen. Het eerste niveau behalen vond ik dus mooi genoeg. Er was mogelijkheid om naar een tweede niveau te klimmen, maar de gids zag wel in dat dat er niet in zat. Mijn sandaalschoenen waren ook niet echt erg geschikt en zeker niet met blote voeten. Ik gleed steeds weg in mijn schoenen wat dan natuurlijk niet lekker weg stapt. Dus goede wandel- of bergschoenen is erg aan te bevelen. Voor 2000 pesos heb je een gids van de Mayon mountaineering club die je naar boven wil brengen. Goed was dat 'Jeff" er telkens even op wees dat de wolken rond de vulkaan verdwenen waren zodat ik een uitstekend shot van de prachtige conische berg kon maken. Het was een zware tocht, zeker met de veel te zware rugzak en camera die ik ook nog een mee moest dragen, maar absoluut zeer de moeite waard.

1. ijsbrand:
    12 mei 2009
    Hee Andre jij ben toch vandaag jarig??
  2. ijsbrand:
    17 mei 2009
    Hee Andre hoe staat het er mee heb je nog wat leuke foto,s kunnen maken.
    Hoe is het weer nu bij jullie bij ons heeft het gister lekker geonweerd en geregend goed voor het land en de natuur die wel wat regen ken gebruiken.
    Nou de groetjes IJsbrand.
  3. André:
    20 mei 2009
    Na een wat natte start van de vakantie is het de laatste dagen erg goed weer. Warm en zonnig, zo rond de 30 graden in Sariaya. Helaas zit de terugreis er al weer aan te komen. De koffers worden al gepakt om naar Manila te gaan waar we morgen zullen overnachten. Het vliegtuig vertrekt zaterdag ochtend. Ik had graag nog fotos geplaatst, maar de internetshops hier in Sariaya laten dat niet toe. Enkele dagen geleden met de familie op het land van een nicht gebivakeerd. Mooie vogels gespot daar, maar moeilijk om deze goed op de korrel te krijgen. Nou, ik zie je binnenkort weer.

Groeten,
    André
  4. Charles Merison:
    27 juli 2009
    Ik heb de foto's van de Mayon vulkaan gezien.Omdat ik als jong stuurman daar in 1962 ben geweest wil ik daar na terug.Kun je me vertellen hoe jij dat georganiseerd hebt?
    Mvg.
    Charles